Turniej szachowy - Akademia Magii Rubeusa Hagrida
Podaj nick i hasło aby wejść do szkoły:   

Zapisy na XIV rok są otwarte. 

Zabawy prefektów naczelnych 22.04.2018 r. o godz. 19:00  /join Hagrid

Oceny proponowane do 27.04.2018 r. na kontakt@hagrid.pl [czytaj]

Konkurs z Numerologii do 22.03 [czytaj]

14445 pkt15329 pkt25098 pkt10802 pkt
Pragniemy Cię gorąco powitać w wirtualnej Akademii Magii. Jeśli chcesz przeżyć przygodę rodem z Harry'ego Pottera, a Twój list z Hogwartu nie dotarł - dołącz do nas!

Turniej szachowy

Szachy Czarodziejów:

 

 

 

Opis gry:

Szachy czarodziejów to jedna z najpopularniejszych czarodziejskich gier. Reguły tej jakże intrygującej gry, przypominają reguły obowiązuje w mugolskiej wersji szachów. Różnica polega na pionkach, które w przypadku zaczarowanej wersji poruszają się samodzielnie. Czasami wchodzą one również w interakcję z graczem dając mu porady (nie zawsze sprawdzone).

 

Zasady gry:

  • Do rozgrywek Turnieju Szachowego przystąpić może każdy czarodziej należący do społeczności szkolnej Akademii Magii Rubeusa Hagrida.
  • Formuła turnieju jest uzależniona od ilości chętnych. Aby turniej miał szansę się odbyć, potrzeba min. 16 chętnych osób.
  • Turniej szachowy rozgrywany jest w formie warcabowej, na popularnej stronie kurnik.pl.
  • Do każdego z meczów przystępuje dwóch zawodników.
  • Każdy z graczy przystępuje do gry z 12 pionkami, którymi może poruszać się wyłącznie o 1 pole do przodu [do tyłu tylko w przypadku bicia!]
  • Jako pierwszy grę zaczyna właściciel białych pionków.
  • Celem gry jest zbicie wszystkich pionków przeciwnika lub zablokowanie wszystkich pionków tak, by uniemożliwić przeciwnikowi jakikolwiek ruch na planszy.
  • Bicia są obowiązkowe.
  • Pionki mogą bić zarówno do przodu, jak i do tyłu.
  • W jednym ruchu wolno wykonać więcej, niż jedno bicie (jeżeli tylko zachodzi na planszy taka możliwość).
  • Pionek, który dojdzie do ostatniego rzędu planszy, automatycznie staje się damką.
  • Damka może poruszać się o dowolną liczbę pól po przekątnej, zatrzymując się na wolnych polach.
  • Bicie damką jest możliwe z dowolnej odległości i następuje poprzez przeskoczenie pionka (lub damki) przeciwnika, za którym musi znajdować się co najmniej 1 wolne pole.
  • Dla czterech najlepszych graczy przewidziano gratyfikację do Rankingu Domów i Rankingu Indywidualnego, a także galeony!
    1 miejsce: +300 pkt
    2 miejsce: +250 pkt
    3 miejsce: +150 pkt
    4 miejsce: +100 pkt
    Udział: +50 pkt