Lokomotywa - Akademia Magii Rubeusa Hagrida
Podaj nick i hasło aby wejść do szkoły:   

Zapisy na XV rok akademicki są otwarte!
Zapisz się teraz na ucznia »

2 września o 19:00 przewidywany termin rozpoczęcia XV roku akademickiego

0 pkt0 pkt0 pkt0 pkt
Pragniemy Cię gorąco powitać w wirtualnej Akademii Magii. Jeśli chcesz przeżyć przygodę rodem z Harry'ego Pottera, a Twój list z Hogwartu nie dotarł - dołącz do nas!

Lokomotywa

Przebieg gry

Zabawa polega na pisaniu przez kolejne osoby słów związanych z Harrym Potterem lub Akademią Magii Rubeusa Hagrida kończących się na ostatnią literę wyrazu. Przykład: osoba 1 - HogwarT, osoba 2 - TransmutacjA, osoba 3 - AstronomiA, osoba 4 - AkademiA. Zabawa toczy się w kółko, dopóki komuś zabraknie słowa. Wtedy taka osoba odpada, a reszta uczestników ponownie rozpoczyna grę.

Zasady

  1. Czas na odpowiedź wynosi maksymalnie 10 sekund.
  2. W grze może brać udział dowolna liczba osób, jednakże warunkiem jej rozpoczęcia jest zadeklarowanie uczestnictwa przez minimum 5 uczestników.
  3. W grze mogą brać udział zarówno uczniowie, jak i profesorzy.
  4. Jeżeli prowadzący nie jest pewien, czy dane słowo faktycznie w jakiś sposób wiąże się z sagą, przerywa grę i prosi uczestnika o wyjaśnienie (przykład: uczestnik pisze żywopłot, sędzia przerywa grę i prosi o wyjaśnienie. Jeżeli uczestnik odpowie, że chodzi o żywopłot tworzący labirynt w trzecim zadaniu Turnieju Trójmagicznego, odpowiedź zostaje zaliczona. Odpowiedź typu - "ponieważ kojarzy się z zielarstwem" może zostać przez sędziego odrzucona i wtedy uczestnik odpada z gry.)
  5. Istnieje 10 kategorii, które mogą zostać wylosowane przez prowadzącego bądź wyznaczonego przez niego uczestnika.
  6. Pierwszą kategorią jest zawsze kategoria ogólna.
  7. Pierwsze słowo zostaje podane przez prowadzącego, on też ustala kolejność odpowiedzi przez uczestników.
  8. Jeżeli piszemy nazwę własną, używamy dwóch członów -> Czara Ognia, Tiara Przydziału, Mapa Huncwotów, Złoty Znicz, Ministerstwo Magii itd.
  9. Jeżeli słowo kończy się na literkę niewystępującą zbyt często (typu Y) uczestnik gry za pomocą emotki może poprosić prowadzącego o zmianę litery. Oczywiście jeżeli zna słowo na tę literę może je napisać, jest to dodatkowy punkt. Prośba o zmianę litery może być użyta wyłącznie podczas zakończenia słowa na niepopularną literę. Uczestnik dostaje wtedy ponownie 10 sekund na odpowiedź.
  10. Uczestnicy odpowiadają jedynie w kolejności ustalonej na początku gry przez prowadzącego. Nieprzestrzegający zasad uczestnicy odpadają z rozrywki.
  11. Osoby przeszkadzające dostają upomnienie, jeżeli wciąż przeszkadzają na czas gry zostają wyrzucone z pokoju.
  12. W jednej kategorii słowa nie mogą się powtarzać.
  13. Podczas jednej rozgrywki kategorie nie mogą się powtarzać.
  14. Po każdym odpadnięciu gracza prowadzący pisze komendę "STOP" i podaje ponowną kolejność uczestników odpowiadających na pytania.
  15. Gra toczy się do momentu, w którym nie zwycięży jedna z osób.

Spis kategorii

  • Kategoria ogólna (dozwolone są wszystkie słowa związane z HP bądź AMRH)
  • Magiczne Stworzenia (dozwolone są nazwy magicznych stworzeń, ich pokarm, nazwiska magizoologów, pojęcia związane z MS typu "rezerwat")
  • Zielarstwo (dozwolone są nazwy roślin, zielarzy, narzędzi używanych w zielarstwie)
  • Eliksiry (dozwolone są wyłącznie nazwy eliksirów, przyrządów związanych z ich warzeniem, zaklęć używanych w eliksirach oraz ingrediencji)
  • Hogwart (dozwolone są wszelkie skojarzenia związane z Hogwartem, tj. nazwy przedmiotów szkolnych, znanych postaci związanych ze szkołą, tytuły podręczników, miejsca w Hogwarcie itp.)
  • Imiona i nazwiska (dozwolone są wyłącznie imiona oraz nazwiska osób związanych tylko z HP -> podajemy wyłącznie imię lub nazwisko)
  • Akademia Magii Rubeusa Hagrida (dozwolone są imiona i nazwiska osób związanych z Akademią, pokoje, nazwy przedmiotów, zabaw itd.)
  • Magiczne przedmioty (dozwolone są jedynie nazwy magicznych przedmiotów - o ile zaakceptowane zostanie Pióro Przyjęcia bądź różdżka, to zwykłe pióro nie może zostać zaliczone jako iż nie zostało obdarzone żadną mocą.)
  • Zaklęcia (dozwolone są jedynie nazwy zaklęć bądź ich wynalazcy)

UWAGA! O ile w kategorii "Imiona i nazwiska" używamy jedynie imienia lub nazwiska, w każdej innej kategorii używamy OBU tych członów!

Punktacja w poszczególnych etapach

  • Etap I - kategoria ogólna - uczestnikami są wszyscy wyrażający chęć udziału w zabawie
    Za każde hasło uczestnik dostaje po 1 punkcie.
  • Etap II - kategoria losowana - maksymalna ilość uczestników - 8
    Za każde hasło uczestnik dostaje po 2 punkty.
  • Etap III - kategoria losowana - maksymalna ilość uczestników - 5
    Za każde hasło uczestnik dostaje po 3 punkty.
  • Etap IV - kategoria losowana - maksymalna ilość uczestników - 3
    Za każde hasło uczestnik dostaje po 4 punkty.
  • Etap V - kategoria wybierana przez prowadzącego - wyłącznie dwóch uczestników
    Za każde hasło uczestnik dostaje po 5 punktów. 

UWAGA! W przypadku małej ilości osób prowadzący może zmienić punktację.