Hagriliada - Akademia Magii Rubeusa Hagrida
Podaj nick i hasło aby wejść do szkoły:   

Zapisy na XIV rok są otwarte. Zapisz się już teraz »

23.06.2018 Wieczór profesorski w /join hagrid

24.06.2018 Otrzęsiny o godz. 19:00 w /join hagrid

Konkurs z Historii Magii do 22.06.2018 [klik]

 

 

4351 pkt3007 pkt5895 pkt3452 pkt
Pragniemy Cię gorąco powitać w wirtualnej Akademii Magii. Jeśli chcesz przeżyć przygodę rodem z Harry'ego Pottera, a Twój list z Hogwartu nie dotarł - dołącz do nas!

Hagriliada

Zasady gry

W Hagriliadzie uczestniczą przedstawiciele czterech drużyn, z których każda liczy 5 osób. Zespoły stanowią członkowie czterech domów (Ravenclaw, Hufflepuff, Gryffindor, Slytherin). Każda z drużyn ma wyznaczonego kapitana – głowę drużyny (zwyczajowo jest to opiekun domu, jeżeli opiekun nie może lub nie chce wziąć udziału, kapitanem może zostać każdy nauczyciel wyrażający chęć bycia kapitanem danego domu). Gra polega na odgadywaniu odpowiedzi na pytanie posiadające wiele odpowiedzi. Hagriliada dzieli się na etap pierwszy (który podzielony jest na 6 rund) i drugi - finał. Dwie drużyny, które dostaną się do finału, walczą o 1 i 2 miejsce, natomiast dwie przegrane drużyny toczą walkę o 3 i 4 miejsce.

Etap pierwszy

  • Na początku zabawy opiekun przedstawia skład swojej drużyny, po czym następuje losowanie przeciwników. Naprzeciw siebie w jednej części pierwszego etapu mogą stanąć wyłącznie dwie drużyny. Prowadzący czyta pierwsze pytanie, następnie po jego wysłuchaniu gracze, którzy sądzą, że znają odpowiedź, jak najszybciej wysyłają emotkę . Jako pierwszy odpowiada gracz, który zgłosił się wcześniej. Do gry w danej rundzie wchodzi ten dom, którego przedstawiciel poda wyżej punktowaną odpowiedź. Jeżeli żaden z dwóch pierwszych zawodników z przeciwnych drużyn nie odpowie na zadane pytanie, prowadzący pyta naprzemiennie uczestników drużyn. Jako pierwszą pyta dom, do którego należy uczestnik, który zgłosił się pierwszy.
  • Prowadzący kolejno pyta członków domu, często także rozmawiając z nimi na temat ich pasji, bo Hagriliada to głównie okazja do lepszego poznania się. Za dobrą odpowiedź na pytanie dom otrzymuje tyle punktów, ile przewidziano w skali (rozpiska poniżej). Członkowie domu odpowiadają indywidualnie i nie mogą sobie nawzajem podpowiadać. Czas na podanie odpowiedzi wynosi 15 sekund. Każda drużyna posiada trzy szanse – dom ma prawo dwukrotnie podać złą (niepunktowaną) odpowiedź, a po trzeciej złej odpowiedzi pytanie przechodzi na drużynę przeciwną, według zasad podanych poniżej.
  • Jeśli dom poda wszystkie punktowane odpowiedzi, wygrywa daną rundę i otrzymuje całość punktów z podanej skali.
  • Gdy dom poda dwa razy złą odpowiedź, drużyna przeciwna ma prawo się wspólnie naradzić.
  • Jeśli dom po raz trzeci poda złą odpowiedź, do gry wchodzą przeciwnicy. Jeśli w jednej odpowiedzi (wybieranej przez opiekuna po naradzie) uda im się podać punktowaną odpowiedź, to oni wygrywają daną rundę i przechodzą do finału. Jeśli odpowiedź jest błędna, to rundę wygrywają ich przeciwnicy.
  • Do rundy finałowej dostaje się ten dom, który wygra w największej liczbie rund. Jeżeli obie drużyny wygrają po 3 rundy, prowadzący ma prawo przeprowadzić rundę dodatkową mającą na celu wyłonienie zwycięskiego domu.
  • Zakres pytań może być dowolny i obejmować zarówno wiedzę z sagi o Harrym Potterze, jak i o Akademii Magii Rubeusa Hagrida.

Na początku 6 rund toczą pierwsze dwa domy wylosowane przez prowadzącego, a kiedy zostanie wyłoniona zwycięska drużyna system 6 rund rozgrywają dwa kolejne domy, z których także jeden wchodzi do finału.

Przykładowo: organizator losuje dwie grupy - Ravenclaw i Slytherin oraz Hufflepuff i Gryffindor. Jako pierwsi o finał walczą Ravenclaw ze Slytherinem, po wygranej (4 rundy do dwóch) Ravenclaw przechodzi do finału, Slytherin natomiast czeka na dogrywki. Potem walczą Hufflepuff z Gryffindorem, po wygranej (5 rund do 1) Hufflepuff przechodzi do finału, natomiast Gryffindor czeka na dogrywki. Jako pierwsze rozgrywają się dogrywki między Slytherinem a Gryffindorem - zwycięski dom otrzymuje 3 miejsce. Potem następuje finał właściwy, który rozgrywa się pomiędzy Ravenclawem a Hufflepuffem. Po remisie (3 rundy do 3) następuje runda bonusowa, którą wygrywa Hufflepuff tym samym zwyciężając Hagriliadę, Ravenclaw natomiast plasuje się na drugim miejscu.

Dogrywki i finał

W dogrywkach uczestniczą 2 domy, które przegrały etap eliminacji. W finale uczestniczą 2 domy, które przeszły zwycięsko etap eliminacji. Przebieg dogrywek i finału wygląda analogicznie, jak etap pierwszy (eliminacje), jedynie liczba rund została zredukowana do trzech.

 

Skala punktowania

  • Punkty za odpowiedzi (trafność odpowiedzi) na etapie eliminacji i dogrywek:
    1 - 8 pkt
    2 - 6 pkt
    3 - 5 pkt
    4 - 4 pkt
    5 - 2 pkt

  • Punkty za odpowiedzi (trafność odpowiedzi) na etapie finału:
    1 - 12 pkt
    2 - 10 pkt
    3 - 8 pkt
    4 - 5 pkt
    5 - 3 pkt

  • Nagrody bonusowe za otrzymane miejsca:
    1 miejsce - 150 pkt
    2 miejsce - 100 pkt
    3 miejsce - 70 pkt
    Wyróżnienie - 45 pkt