Jeden z pięciu - Akademia Magii Rubeusa Hagrida
Podaj nick i hasło aby wejść do szkoły:   

Zapisy na XII rok akademicki otwarte!
Najlepszy uczeń roku wygrywa książkę!

Rozrywkowy Zawrót Głowy - 13-14.01 [świstoklik]

Międzyszkolna Olimpiada "Niuchacz" - 14.01 [świstoklik]

Międzyszkolna Olimpiada "Wibracja" - 18.01 [świstoklik]

Konkurs ze Starożytnych Run - do 18.01 [świstoklik]

Konkurs z OpCM - do 19.01 [świstoklik]

13363 pkt12503 pkt11712 pkt10513 pkt
Pragniemy Cię gorąco powitać w wirtualnej Akademii Magii. Jeśli chcesz przeżyć przygodę rodem z Harry'ego Pottera, a Twój list z Hogwartu nie dotarł - dołącz do nas!

Jeden z pięciu

Zabawa opiera się na zmodyfikowanych zasadach mugolskiego programu “Jeden z dziesięciu”.

Przebieg gry

Rozgrywki odbywają się co tydzień w niedzielę o godz. 20:30. Biorą w niej udział reprezentanci każdego z domów (włącznie z “domem” Nauczyciele). W każdym tygodniu pytania dotyczą innej części “Harry’ego Pottera”.

Prowadzący czyta pierwsze pytanie, a uczestnicy się zgłaszają. Pierwszy z nich odpowiada na pytanie i jeśli:

  • odpowiedź będzie błędna, zostaje mu zabierany 1 punkt, a prowadzący czyta kolejne pytanie, do którego gracze się zgłaszają.
  • odpowiedź będzie poprawna, otrzymuje 1 punkt, a kolejno wyznacza osobę, która ma odpowiedzieć na następne pytanie. Jeżeli:
    • wybierze siebie, za poprawną odpowiedź otrzymuje 3 punkty i wybiera osobę do kolejnego pytania, a za błędną -1 punkt i do następnego pytania zawodnicy się zgłaszają.
    • wybierze kogoś innego, ta osoba za poprawną odpowiedź otrzymuje 1 punkt i wybiera osobę do kolejnego pytania, a za błędną -1 punkt i do następnego pytania zawodnicy się zgłaszają.

Gra toczy się do momentu, aż padnie wszystkie 30 pytań.

Zasady

  1. Reprezentantów w każdym tygodniu wybierają opiekunowie domów. W przypadku nauczycieli decyduje kolejność zgłoszeń. Pierwszeństwo mają nauczyciele, którzy nie brali udziału we wcześniejszych rozgrywkach.
  2. Zezwala się na wystawianie przez dom tego samego uczestnika kilka razy, ale z umiarem.
  3. W przypadku niewystawienia reprezentanta dom jest dyskwalifikowany z rozgrywki w danym tygodniu.
  4. Czas odpowiedzi na pytanie wynosi 30 sekund.
  5. Rozgrywek jest siedem. Nie przewiduje się tygodnia z pytaniami z “Przeklętego dziecka”.
  6. Poczynania graczy mogą oglądać wszyscy członkowie społeczności szkolnej.
  7. Zabawę wygrywa dom, który po ostatnim tygodniu będzie miał najwięcej punktów. Uczestnicy każdej rozgrywki otrzymują nagrody w postaci punktów i galeonów bądź punktów do Rankingu Nauczycieli.