Awantura Domów - Akademia Magii Rubeusa Hagrida
Podaj nick i hasło aby wejść do szkoły:   

Zapisy na XII rok akademicki otwarte!
Najlepszy uczeń roku wygrywa książkę!

Adepcie! Wybierz przedmioty dodatkowe [świstoklik]

Konkurs z ONMS do 13.12 do godz. 21:37 [czytaj]

2400 pkt2898 pkt1705 pkt1665 pkt
Pragniemy Cię gorąco powitać w wirtualnej Akademii Magii. Jeśli chcesz przeżyć przygodę rodem z Harry'ego Pottera, a Twój list z Hogwartu nie dotarł - dołącz do nas!

Awantura Domów

Zasady

Zabawa dzieli się na dwa etapy.

W pierwszym etapie zbierane są dwie drużyny (domy). Zdobywają one tzw. oczka czyli 21 punktów. Domy, które ze soba walczą są dobierane losowo tak, by każdy walczył z każdym.

W każdej rundzie występują pytania i zagadki z różnych kategorii, na różnych poziomach trudności. Pytania dzielą się na: 

  • łatwe (1 pkt)
  • średnie (6 pkt)  
  • trudne (9 pkt).

W drugim etapie, najlepsze drużyny spotykają się by rywalizować o zwycięzkie oczko. Drużyna, która pierwsza zdobędzie 21 punktów, wygrywa Awanturę.

Nagrody ukryte są w kopertach. Kapitan zwycięzkiej drużyny może wybrać jedną z nich.

By zabawa mogła się odbyć, w każdej drużynie muszą być min. 3 osoby.

  • W przypadku braku prefekta domu, należy ustalić kapitana. 
  • Prefekt pilnuje wewnątrz dormitorium punktow, które podaje sędzia, by nie przekroczyć liczby 21 i nie odpaść z gry.
  • Nagroda w formie punktów może być w zakresie 200-400 pkt.
  • Nagroda w zależności od zdobytych punktów przeliczana jest też na galeony. 
  • Pytania dostają uczestnicy po kolei, czyli po jednej osobie z każdego domu, aż do samego końca. 
  • Uczestnicy mogą przebywać w dormitoriach i komunikowac się tam z resztą drużyny.
  • Uczestnik sam wybiera kategorię oraz poziom trudności (chyba, że wybiera źle, mogąc doprowadzić drużynę do porażki czyli przekroczenia oczka, wtedy Prefekt reaguje).
  • Uczestnik ma 5 sekund na zapoznanie się z pytaniem.
  • Uczestnik po zapoznaniu się z pytaniem ma 15 sekund na odpowiedź. 
  • Gdy uczestnik nie zdąży odpowiedzieć, dostaje zero punktów.

Kategorie Awantury:

  • Postacie
  • Stworzenia
  • Miejsca
  • Przedmioty
  • Cytaty
  • Ciekawostki

W momencie, gdy z danej kategorii pula pytań się skończy, należy wybrać inną